درب MDF | درب ام دی اف اتاقی

بطور کلی درب MDF یا درب ام دی اف برای ساخت درب های داخلی ساختمان اعم از درب های اتاقی و مستر مورد استفاده قرار می گیرد. ابعاد استاندارد دقیق برای درب MDF و درب اتاقی وجود ندارد ولی بطور کلی درب MDF با عرض ۸۵ تا ۹۰ سانتی متر ساخته می شود. طول درب ام دی اف نیز متناسب با طول دیوار ساخته می شود. معمولا برای خانه هایی که دیواری بلند دارند از درب MDF با طول ۲۱۰ تا ۲۱۵ سانتی متر و برای ساختمان های معمولی درب MDF با طول ۲۰۲ تا ۲۰۵ سانتی متر ساخته می شود. البته باید بیان شود که درب MDF با چهارچوب چوبی نیاز به فضای بزرگتری برای استفاده به عنوان درب اتاقی دارد. معمولا برای بازشو ۸۵ سانت درب MDF ابعاد پشت تا پشت چهارچوب چوبی درب ام دی اف باید ۹۵ سانتی متر باشد. نصب درب MDF هم با فوم فشرده پلی اورتان قابل انجام است. درب ام دی اف با چهارچوب چوبی نیاز با یرآق متفاوتی نسبت با لنگه درب معمولی دارد. برای نصب درب ام دی اف بر روی چهارچوب فلزی از لولا جوشی چهارچوب فلزی استفاده می شود. و برای نصب درب ام دی اف با چهارچوب چوبی متناسب با نوع تولید درب از لولا تخت و قابلمه استفاده می شود. نصب درب ام دی اف با چهارچوب چوبی نیاز به نصاب های ماهر و دوره دیده دار دارد و با نصب درب MDF بر روی کلاف فلزی متفاوت است.

در مورد درب MDF آتار درب سلماس نوین باید بیان شود که رویه های ام دی اف متناسب با درخواست مشتری تولید می گردد. ولی به طور معمول ضخامت رویه درب  MDF برای ساخت درب اتاقی  ۵ میلی متر می باشد که این ضخامت پس از روکش شدن افزایش می یابد. رویه های درب ام دی اف ، وارداتی ایرانی و ترک می باشند. روکش مورد استفاده برای ساخت درب اتاق درب ام دی اف دارای تنوع زیادی است: روکش چوب طبیعی از گونه های چوبی راش و ملچ ، گردوی آمریکایی و روکش PVC و ملامینه ، درب MDF آتار درب سلماس نوین . مراحل تولید درب اتاقی به این قرار است که ابتدا کلاف درب ام دی اف با استفاده از چوب ساخته می شود و سپس شبکه هانی کام در داخل کلاف درب MDF آتار درب سلماس نوین تعبیه می شود. سپس رویه درب ام دی اف با استفاده از چسب و فشار و حرارت بر روی کلاف چوبی پرس می شود. در شرکت آتار درب سلماس نوین تنوع رنگی و روکشی زیادی برای ساخت درب اتاق درب MDF آتار درب سلماس نوین وجود دارد و با توجه به سفارش مشتری می تواند درب ام دی اف با کیفیت بسیار مطلوب تولید شود.

درب چوبی

بطور کلی در بازار فقط به درب چوبی که از چوب تولید شده است درب چوبی نمی گویند. درب چوبی که از مصنوعات چوبی همانند MDF و سایر مواد چوبی نیز ساخته شده است درب چوبی گفته می شود. با توجه به کمبود چوب در ایران و قیمت بالای چوبهای وارداتی معمولا از مصنوعات چوبی برای تولید درب چوبی استفاده می شود. درب چوبی که از چوب کامل ساخته شده است به دو دسته مختلف تقسیم شده است. در برخی سفارش های درب چوبی به دلیل کاهش قیمت تمام شده برای مشتری از مغزی چوب روسی به همراه روکش چوب های گردو ، بلوط ، راش و غیره برای ساخت درب چوبی استفاده می شود. برخی از تولیدات نیز بر اساس تولید درب چوبی با یک نوع چوب می باشد بطور مثال تولید درب چوبی با چوب راش، که در این صورت چوب های بصورت قطعات کوچکتر برش می شوند و بصورت ماستیو کاری تولید درب چوبی انجام می شود. عملیات ماستیو کاری به دلیل جلوگیری از انواع اعوجاج در محصول نهایی می باشد. با توجه به اینکه درب چوبی در معرض دماهای مختلف و رطوبت های مختلف قرار می گیرند معمولا عملیات های تولید درب چوبی با فشار و حرارت بالا و با چسب های با کیفیت انجام می شود.

بیشترین استقبال از رویه های روکش طبیعی چوب می باشد که نقش و بافت چوب را بخوبی بر روی انواع درب داخلی و درب چوبی ایجاد می کند. در کنار این موضوع رنگ بندی و نوع رنگ با کدهای مختلف تقسیم بندی می شوند که این دامنه از رنگ های ونگه تا خود رنگ دارای تنوع در ساخت درب چوبی می باشد و این دربهای داخلی می تواند مورد توجه مشتریان قرار بگیرد. کلاف داخلی درب داخلی و درب چوبی از چوب چام روسی می باشد و این کلاف در قسمت هایی که نیاز به مقاومت بیشتری دارند افزایش پیدا می کند. داخل درب چوبی به دلیل افزایش مقاومت درب داخلی در برابر فشار از هانی کام ترک استفاده می شود و مقاومت بسیار بالایی را برای درب چوبی و انواع مختلف درب داخلی ایجاد می کند. بطور کلی درب های چوب مورد استفاده با عنوان درب داخلی دارای چهارچوب چوبی نیز می باشند. استاندارد درب چوب با چهارچوب چوبی قطر ۱۴ سانتی متر می باشد که این عرض می تواند متناسب با سفارش درب داخلی مشتری افزایش پیدا کند.

روکوب های چوبی درب درب چوبی برای درب داخلی بر روی انواع چهارچوب های فلزی قابل نصب می باشند. روکوب ام دی اف درب های چوبی برای درب داخلی به دو صورت کشویی و پیچی تقسیم بندی می شوند. مدل های کشویی از منظر زیبایی و نصب دارای کیفیت بالاتری هستند. چهارچوب های چوبی درب داخلی از هر دو طرف درب دارای روکوب می باشند. در صورت سفارش روکوب و چهارچوب توسط مشتری ، مراحل نصب روکوب بر روی چهارچوب فلزی و برش های ثانویه سر پروژه توسط نصاب انجام می شود.

درب اتاق MDF

معمولا درب اتاقی ام دی اف در سایزهای متنوع تولید می شود. متاسفانه در ایران استاندارد دقیقی برای عرض درب اتاق وجود ندارد و در صورت وجود استاندارد هیچ گونه قابلیت اجرایی ندارد. به همین دلیل است که در یک ساختان واحد تمام ابعاد درب اتاقی با همدیگر متفاوت می باشند. معمولا محدوده ی عرضی ۷۵ تا ۹۰ سانتی متر را برای درب اتاق در نظر می گیرند. البته باید بیان شود که در سال های اخیر طول درب اتاقی در برخی پروژه های لوکس به بیشتر از ۲٫۴۰ متر رسیده است و در حقیقت طراحان این خانه ها بر این باور هستند که افزایش قدی طوب درب اتاق ام دی اف بخصوص با روکش های چوبی یا رنگ سفید برآق یا رنگ مشکی برآق می تواند زیبایی باشکوهی را به مجموعه بدهد. زمان ساخت درب اتاق معمولا بین ۱۵ تا ۲۵ روز زمان نیاز دارد. البته باید بیان شود با توجه به مدل درب اتاق و میزان برجستگی یا نوع طرح و رنگ مورد استفاده زمان ساخت درب اتاق متفاوت می شود. از منظر دکوراسیون داخلی معمولا رنگ درب اتاق و درب های داخلی با قرنیز و کابیت هماهنگ می شود. در خانه هایی که متراژ کوچکتری دارند بیشتر از رنگ های روشن درب اتاق استفاده می شود. درب اتاق شیشه خور نیز از دیگر محصولات مجموعه می باشد که قاب های شیشه ها تک قاب و دو قاب و سه قاب می تواند تولید شود.

نحوه سفارش گذاری درب های داخلی و درب اتاق

اولین نکته در سفارش گذاری درب داخلی MDF این می باشد که زمان تولید درب داخلی با چهارچوب بیشتر از لنگه درب اتاقی می باشد. ساخت سفارشی چهارچوب چوبی با قطر های مختلف قطعا زمان بیشتری نسب به ساخت انواع درب داخلی و درب ام دی اف بدون چهارچوب دارد. در سال های اخیر استفاده از درب داخلی با چهارچوب چوبی در ساختمان سازی بیشتر شده است. مشتریان و سازندگان ساختمان باید در جریان برخی نکات در استفاده در درب داخلی با چهارچوب چوبی باشند. اول اینکه ضخامت چهارچوب های چوبی بین ۱۴ تا ۲۸ سانتی متر برای درب داخلی می باشد. دوم اینکه قطر دیوار در سه طرفی که چهارچوب نصب می شود باید همسان باشد تا بازو چهارچوب قابلیت نصب داشته باشد و پس از نصب روکوب بصورت صحیح روی دیوار قرار بگیرد و درب داخلی به زیبایی نصب شود. نصب درب داخلی با چهارچوب چوبی با فوم فشرده پلی اورتان انجام می شود و از چسب آکواریوم و چسب یک دو سه برای اتصال روکوب بر روی دیوار استفاده می شود. نصب درب داخلی با چهارچوب چوبی به دلیل استفاده از فوم نسبت به درب اتاقی ساختمان بدون چهارچوب پیچیده تر می باشد و این شرکت از نصاب های ماهر برای نصب درب اتاقی با چهارچوب استفاده می کند.

درب داخلی نیز بصورت رنگ شده و خام به مشتری ارائه می شود. خرید یرآق مربوطه ماننده قفل و سیلندر و دستگیره با هماهنگی شرکت و سرپرست نصاب برای درب اتاقی انجام می شود. درب های داخلی و درب اتاقی دارای یک سال گارانتی و تضمین رنگ و تابیدگی می باشند.>

درب داخلی

همانگونه که از نام این دسته از درب های ساختمانی مشخص است در فضای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. درب های داخلی با توجه به محل استفاده اعم از اتاق خواب ، سرویس های بهداشتی ، حمام و لاندری و … هرکدام از تنوع خاصی برخوردارند.

درب های داخلی جهت استفاده برای سرویس بهداشتی و حمام با توجه به نیاز به استحکام و عایق بودن در برابر رطوبت با کیفیت های متفاوت و در مدل های متنوعی تولید و به سلیقه مشتری قابل تحویل می باشند.

استراکچر داخلی درب های اتاقی

درب های داخلی یا همان اتاقی بنا به مورد استفاده آنها و سلیقه مشتری از جنسهای مختلفی مانند MDF ، HDF ، پلی وود و غیره ساخته میشوند. در قدیم تنها استفاده از درب های چوبی جهت داخل ساختمان مرسوم بود ولی امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی امکان نصب درب های متنوعی بنا به سلیقه و نیاز مشتری فراهم شده است.

انواع درب های داخلی یا اتاقی

درب های داخلی HDF

امروزه درب های اتاقی از تنوع بسیار زیادی برخوردار میباشد و در طرح و مدل های مختلفی و برای سلیقه های مختلف قابل تولید می باشد ، یکی از مدل های درب های اتاقی مدل HDF می باشد.

درب های HDF به دلیل تنوع رویه و قیمت مناسب یکی از درب های داخلی پرفروش به حساب می آید یکی از دلایل مناسب بودن قیمت درب های HDF(قطر ۳ میل) رویه بکار رفته در این نوع از درب های اتاقی است. رویه درب HDF در مدل های مختلفی قابل تولید است که رویه HDF ترک دارای کیفیت بالاتری نسبت به رویه HDF چینی است. کلاف درب HDF از جنس چوب روس و داخل درب HDF توسط شبکه های هانی کام پر میشود و سپس بوسیله چسب مخصوص رویه HDF روی کلاف چوبی پرس خواهد شد.

درب های داخلی MDF

نوع دیگری از درب های داخلی درب MDF می باشد درب های MDF از تنوع بسیار زیادی برخوردار میباشند ، درب داخلی MDF قابل تولید به صورت ۵، ۸ ، ۱۲، ۱۶ میل و … بنا به سلیقه مشتری و طرح و مدل دلخواه قابل تولید میباشد که شرکت آتار درب نوین به جهت بهره گیری از دستگاه های روز دنیا هیچ محدودیتی در تولید انواع درب های اتاق ندارد.

کلاف درب های اتاقی از چوب روس ساخته می شود ، شرکت آتار درب نوین با بهره گیری از متد فینگرجوینت پس از خریداری و دپو کامل چوب روس اقدام به خشک نمودن کامل چوبها نموده تا بتواند از طریق تکنیک فینگرجوینت آبراههای انتقال رطوبت چوبها را از هم جداکرده و از این طریق از انتقال رطوبت در داخل چوب جلوگیری نماید که این امر باعث جلوگیری از تابیدگی و خمیدگی چوب خواهد شد.

پس از ساخت کلاف درب از چوب روس فضای داخل درب توسط شبکه های هانی کام ترک پرشده و رویه MDF توسط چسب آلمانی روی کلاف پرس می شود ، در این مرحله درب به قسمت رنگ کارخانه آتار درب نوین منتقل شده و مراحل زیرکاری و سنباده کاری آن انجام گرفته پس از اتمام مراحل فوق الذکر رنگ پلی یورتان با کیفیت و دقت بالا برروی درب اجرا خواهد شد. لازم به ذکر است شرکت آتار درب نوین از MDF ترک جهت دربهای داخلی استفاده نموده که از کیفیت بالاتری نسبت به MDF ایرانی و چینی برخوردار است.

نوع دیگری از درب های اتاقی MDF با رویه طبیعی چوب می باشد که پر مصرفترین رویه های طبیعی موجود در بازار راش ، ملچ ، گردو و بلوط می باشد ، استفاده از رویه طبیعی چوب در درب های اتاقی باعث زیبایی دوچندان کار می شود ،نکته قابل توجه در تولید این نوع از درب ها استفاده از چسب مخصوص آلمانی جهت نصب رویه طبیعی چوب است.

درب های داخلی PVC

استفاده از روکش های غیر طبیعی نیز به دلیل تنوع بالا و خاصیت ضد آب بودن طرفداران زیادی را در بازار به دست آورده ، ضمنا در نظر داشته باشید که شرکت آتار درب نوین برای تولید درب های داخلی از روکش های PVC 0/4 کره‌ای استفاده میکند که این امر باعث بالا رفتن کیفیت درب های PVC این شرکت میشود.

درب های داخلی ABS

از درب های داخلی مقرون به صرفه که خاصیت ضد آب بودن را نیز به همراه دارد درب های داخلی ABS می باشند ، این درب ها از کلاف چوب روس و رویه MDF 5 میل ساخته شده سپس رویه ABS بر روی MDF پرس خواهد شد که این امر از نفوذ آب به داخل درب جلوگیری خواهد کرد به همین دلیل این نوع از درب های داخلی برای استفاده در سرویس های بهداشتی و حمام گزینه بسیار مناسبی خواهند بود.

طریقه نصب درب با چهارچوب چوبی

نصب درب با چهار چوب چوبی نیازمند دقت و ظرافت بالایی می باشد به همین دلیل بکارگیری گروه متخصص و کارآمد تضمین خوبی برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر می باشد.

برای نصب درب با چهارچوب چوبی ابتدا چهارچوب چوبی در فضای موجود بوسیله گوه ثابت شده و پس از کسب اطمینان از تراز بودن چهارچوب ، لنگه درب روی چهارچوب نصب می شود برای اینکار نیاز به لولای مخصوص چهارچوب چوبی می باشد که توصیه می شود برای هر درب از ۳عدد لولای مخصوص استفاده شود تا بتوان استقامت بیشتری برای درب ایجاد نماییم و از افت لولا به مرور زمان جلوگیری کنیم .

جای لولا توسط دستگاه فرز مخصوص روی درب باز شده و لولا روی درب داخلی نصب می شود و مجددا توسط نصاب چک میشود که درزی باز نماند و کاملا تراز باشد ، باید توجه داشت که اگر درب یا چهارچوب تراز نصب نشود درب خود به خود باز یا بسته می شود به همین دلیل برای نصب درب با چهارچوب نیازمند گروهی متخصص و با تجربه می باشد که شرکت آتار درب سلماس نوین برای همین امر از این امتیاز برخوردار است .

پس از ثابت کردن درب با چهارچوب چوبی باید بین فضای چهارچوب چوبی و دیوار فوم پلی اورتان تزریق شود ، فوم پلی اورتان باعث ثابت شدن درب با چهارچوب شده و در اصل جایگزین پیچ کردن چهارچوب روی فرم یا دیوار شده است و همین امر باعث زیباتر شدن کار می شود ، پس از تزریق فوم پلی اورتان نیاز است که درب با چهارچوب چوبی حداقل به مدت ۵ ساعت در همان حالت ثابت بماند تا فوم پلی اورتان خشک شود سپس نوبت به بستن قفل و دستگیره و نصب روکوب می رسد .

فضای بین درب با چهارچوب چوبی توسط روکوب که در حالت استاندارد عرض ۷ سانت دارد پوشانده شده برای پوشاندن کامل فضای گفته شده و جهت اینکه روکوب به صورت کامل روی دیوار نصب شود و برش نخورد این نکته قابل تامل است که ۵ سانت لقاز بر روی دیوار در نظر بگیریم .

قطر استاندارد چهارچوب چوبی ۱۴ سانت می باشد که البته شرکت آتار درب سلماس نوین توانایی تولید درب با چهارچوب چوبی به هر ابعادی که مد نظر مشتری میباشد را داراست .

نصب درب لنگه کمی آسانتر از درب با چهار چوب چوبی می باشد ، لنگه درب روی چهارچوب فلزی جانمایی شده سپس جای لولا توسط فرز روی لنگه درب چوبی باز می شود و لولا روی درب لنگه نصب می شود و توسط پین لولا روی چهارچوب قرار می گیرد در این مرحله دستگیره و قفل روی درب و چهار چوب فلزی نصب می شود .

درب ضد سرقت
تحت لیسانس ترکیه با ۵ سال گارانتی
درب ضد حریق
با تاییده آتش نشانی تک لنگه
درب داخلی
با کلاف چوبی فینگر جوینت انواع HDF
درب داخلی
با کلاف چوبی فینگر جوینت انواع MDF